הפתעה?

הפתעה?
מפעם לפעם – הפתעה. משהו שבגללו אפשר לפצוח בריקודים באולפנים. המוח היהודי, כך על פי מקורות זרים, פגע בשותפים האמיתיים למזימת רצח העם שלנו ובלי נזק אגבי: ישר בראש, בבטן או בפוטנציאל הרבייה. כך קראו לזה בערוץ 14. אחרי 11 חודשי גלות, מסתמן שאולי בקרוב תושבי הצפון ישובו לבתיהם.

ואיזה הרגשה טובה יש כשמתברר שאפשר להכות באויב בתחבולות. ככתוב.

וכפי שקורה יותר מאשר מפעם לפעם, פיצוץ המטענים הקטנים ישר בבטן הרכה של האויב, גורם לך לחשוב – ומה יקרה אם לצד השני גם כן יש מין צעצועים כאלה שקונים ב"עלי אקספרס"? אלא שבמחשבה נוספת אתה מבין שאצלנו הפיצוץ הזה כבר קרה, ולכולם.
זה לא קרה השבוע. לא בליל אמש אלא בשנים האחרונות. המטען הוצפן תחילה במכשירי הטלפון של כולנו ואחר כך עבר גם למכשירי הקשר הגדולים – לערוצי הטלוויזיה. לכאורה – שום דבר בגוף לא קרה, הרגליים, העיניים ואברי הרבייה לא נפגעו.
פיצוץ המטענים בישראל כוון לנפש.

הוא פגע ברוח החופש שהיה נדמה לנו שהיא נצחית ושייכת רק לכל אחת ואחד מאיתנו. כעת מתברר שטעינו. מידת החופש תלויה באחרים, וזאת רק ההתחלה. הפיצוץ הזה התחולל בפתח בית המשפט העליון שיוקרתו וכוחו נעלמו כמעט בין לילה. זה קרה בפתח משרדה של היועצת המשפטית לממשלה, בפתח משרדיהם של השרים שיצאו מהם בשעטה ואמרו שהם לא מתכוונים לכבד את החוק.

המטען עשה את שלו. אחרי הפיצוץ התרגלנו די מהר לזה שנוער הגבעות שהתחילו כעשבים שוטים היו תוך זמן לא רב ליחידת עילית שפועלת בחסות השר לביטחון לאומי. התרגלנו לזה שאם איתרע מזלך ונפלת בשבי, בקרב או כשנחטפת, אז זה מזל רע ואין מה לעשות – אתה כבר לא תחזור.

זאת העוצמה הסודית של המטען שהתפוצץ בקרבו של כל אחת ואחד מאיתנו: ההתרגלות.

תתרגלו לזה שחרדים לא ישרתו בצבא לעולם, שחילונים ישרתו 3 שנים ועוד עשרים שנות מילואים, ושיש אנשים שסגרו שנה בשטח ויש להם צו חדש לנובמבר. תתרגלו לזה שערבים הורגים אחד את השני כי זה באופי שלהם וחבל על הזמן של השוטרים. תתרגלו מחדש לאינפלציה, להגיד או"ם שמום, תותחים במקום גרביים, ולזה שלנצח נאכל חרב. בסך הכל כתוצאה מהמטען נשמטה ה' השאלה והפכה לסימן קריאה. תשאלו את ראש הממשלה, תשאלו את הרעיה.

אז מה זה המטענים הקטנים האלה בלבנון? תראו מה המטען הזה עשה לחברה הישראלית ותבינו שלבנון כבר כאן. והרבה מאד זמן.

בתמונה: השבוע היה ירח מלא שבישר שנותרו שבועיים עד לראש השנה. הירח הופיע מתוך העץ שמול המרפסת שלי. שנה טובה לכם.