זה לא קורה לי אף פעם, גם לא מפעם לפעם, שראש הממשלה שולח אלי הודעה אישית לטלפון הפרטי שלי. בשבוע שעבר זה קרה. עלי להודות – אחרי רגע החרדה הראשון שמא גם ראש הממשלה נתקע בלי כסף באפריקה, הרגשתי התרוממות רוח: ראש הממשלה שאין לו דקה לנשום, כותב אלי באופן אישי. אמנם הוא לא הציע לי להצטרף לערב שירה איתו ועם החבר'ה בערוץ 20, עיתונאים שרים לצלילי ראש הממשלה, אבל העיקר זה תשומת הלב.

וכפי שקורה יותר מאשר מפעם לפעם אחרי ההתרגשות הראשונית מקבלת המסר, הדאגה השתלטה עלי: איך זה שאני מקבל הודעות ממישהו שלא מופיע אצלי בקונטקטס? איך הוא עלה על מספר הטלפון שלי? הרי מעולם לא דיברנו בטלפון, הוא לא התקשר אלי ואני לא התקשרתי אליו, למרות שפה ושם היה לי מה לומר לו. מתברר שבדרך כזאת או אחרת הוא השיג את המספר שלי ושלח אלי את ההודעה הבאה:

"שלום, כאן ראש הממשלה בנימין נתניהו", כך הוא פתח. "הליכוד בראשותי", אמר מר נתניהו, "זקוק לתמיכתך, (כלומר לתמיכתי א.י.) , בבחירות הקרובות. האם אוכל לסמוך עליך"? בשלב הזה הרגליים שלי התחילו לרעוד: מה זאת אומרת "לסמוך עלי?" ככל הידוע לי, בחמישים ואחת השנים האחרונות שילמתי את מיסיי, את ביטוח הבריאות, מס ערך מוסף וכל גחמה אחרת. עשיתי מילואים ושירות פעיל ארוך במיוחד, עד ששוחררתי כמו כל אחד אחר. ילדיי חיים בארץ, גם נכדיי, אנחנו מקפידים לא לעבור באדום ואני עומד בצפירה. האם אין בזה די כדי לסמוך עלי, אדוני ראש הממשלה? מתברר שלא. הוא מצפה לתשובה: אם התשובה לשאלה אם הוא יכול לסמוך עלי היא 'כן' – עלי להקיש אחת. אם הוא יכול לסמוך עלי ואני מוכן גם להתנדב –  עלי להשיב שתיים. אם עדיין לא החלטתי, עלי להשיב 3. אם אני רוצה להסיר את עצמי, (לא ברור ממה), עלי להקיש 4. באמת? ומה יהיה גורלו של מי שמבקש להסיר? החלטתי שאני לא לוקח סיכון וחייגתי חזרה למספר שממנו ראש הממשלה שלח אלי את ההודעה  052-999-2617, אבל היה תפוס כל הזמן. רק כמה ימים אחר כך קיבלתי את התשובה לכל שאלותיי: לראש הממשלה יש רישום של כל תושבי ישראל, עם הטלפונים, והכתובת והרשימות הללו מפולחות מן הסתם לכאלה שאפשר לסמוך עליהם ולכאלה שלא.  השבוע התברר גם שהמידע המאלף הזה דלף לעולם, אנחנו מעצמת הסייבר חשפנו את כל תושבי ישראל, ובעיקר את אלה שאי שאפשר לסמוך עליהם. בכל ריאיון עבודה בעתיד מישהו יפתח את הרשימות וימלמל "הרי אי אפשר לסמוך על האדם הזה", ולכן, כל אדם עם הגיון מינימלי צריך להשיב שבהחלט אפשר לסמוך עליו. זאת תרומתן הגדולה של מערכות הבחירות האחרונות: הופשטנו עירום ועריה, לא בידי איזה צוקרברג אלא בידי ראש הממשלה בכבודו ובעצמו, ומי שזה לא מוצא חן בעיניו יכול להסיר. נראה מה יקרה אז.

שבת שלום.