סיפורה של פיטמה

מפעם לפעם, ובעיקר בזמן האחרון, הדבר היחידי שנותר לעשות עד שמישהו כבר ימצא את התרופה – הוא להתכתש, על מי בינתיים להטיל את האשמה. מי אחראי לשיעור התמותה, להתרוקנות הקופה, לקיצם של השמים הפתוחים וחברות התעופה, לאבטלה האיומה ולאובדן השליטה. מי יהיה הקורבן, ומתי אפשר יהיה סוף סוף להכריז על בחירות ולהמשיך בחגיגה.
וכפי שקורה יותר מאשר מפעם לפעם, אצלנו בעולם החופשי, הדמוקרטי, מסתכלים קודם כל מערבה לראות מה עושה אמריקה הגדולה: גם שם, מתברר, אותה בעיה, הנשיא יורה בכל מה שזז – בווירוס, בסין, במושלים, בהיגיון ובעובדות, עד שבא עיתונאי אחד, דווקא מהערוץ האוהד, ובשקט ובתרבות של ויכוח, פירק את כל ההבלים הנשיאותיים לאבק שעף ברוח.
כאן ייקח זמן עד שמישהו מהעיתונאים יעז לשאול שאלה חצופה וגם לקבל תשובה, אבל ככל שחולף הזמן מתברר שהתחרות שלנו עם אמריקה הדוקה וצפופה: קשה להאשים את הווירוס, קשה להאשים את החוקרים במעבדות, קשה להאשים את האחיות שכורעות תחת העול הנורא, קשה להאשים את העובדים הסוציאליים, את חיילי צה"ל את המורים, קשה להאשים אפילו את אברמוביץ והערבים.
במרתפי האחוזה ומעבר לווילונות השחורים, עבדו ימים על הנוסחה עד שהיא יצאה החוצה במילה אחת קסומה:
זה האנרכיסטים.
ומה זה אנרכיסטים? צצה השאלה, ומיד נשלחו לאולפנים כל חברי הכנסת, השרים וגם השוטרים שתיארו את המפלצת בצבעים עזים, שבתמצית – אנרכיזם זאת שמאלנות, בטלה, אשכנזיות גלויה או סמויה עליהם האשמה כולה. הם האשמים ולא האנרכיסטים האמתיים, אלה שנבחרו להנהיג מדינה במצוקה וכבר בראשית הדרך פשוט איבדו שליטה.
ומי מייצג את האנרכיה הזאת בצורה הכי טובה? זאת המפלצת הדמונית, האחראית האמתית לגירוש מגן העדן – האישה. זונה שמאלנית שלא עברה טיפולי המרה, זאת שעלתה לירושלים כי איבדה כל תקווה, ואז,
שומו שמים,
היא חשפה את הפיטמה.
תפסנו אותה. לו רק לבשה חזייה, וחולצה מהוגנת, כיבדה את המלך בקימה, הצביעה אך ורק למפלגה הנכונה, אזי בוודאי המגיפה היתה נעלמת, האסמים המרוקנים היו מתמלאים תבואה, בוועדות הכנסת העבודה היתה נמשכת עד לשעות הקטנות – לדאוג לכל אחד, למחסה, למזון ולתרופות ולא רק לעתידם של אולמי השמחות של הבן-דוד. מזמן היינו כבר היינו אור לגויים, ולעולם לא היתה עוד מלחמה.
אבל מה לעשות? אנחנו מוקפים בנשים, עזות פנים, חצופות, משאשא ביטון ועד זאת עם הפיטמה, חבורת קוטריות, זה מה שהן, המגיפה עצמה.
בתמונה: הנשים שיביאו את המהפיכה. לילה מול בלפור. וגם: עשיתי נסיון וצילמתי את הקטע כולו ביוטיוב. נמצא ב https://www.youtube.com/watch?v=K8n50SNsyWI עם הערה אישית אחת בסוף.
שבת שלום