חוק זה חוק

מפעם לפעם ובעיקר בימים שבהם גם אני יושב ותוהה איך תיגמר העסקה, אני מגיע למסקנה שלא עיסקה יש כאן אלא תבוסה מתוכננת, מה שהגשש קראו לו פעם ה "כאילו" וידוע היום יותר בתור הקומבינה.
וזה לא רק העיסקה אליה אגיע מיד.
קחו למשל את חגיגות ט"ו בשבט שהיו השבוע בישוב חומש שפונה על פי חוק לפני 15 שנה. צה"ל פרס את לגיונותיו כדי למנוע כל פעילות במקום והתוצאה של המאמץ הצבאי היתה חפלה של 1200 איש ואישה יהודים שהגיעו לשם, וסגר על הכפרים הערבים בדרך. לשאלה למה הצבא התיר לקיים את האירועים שאמור היה לחסום השיב דובר צה"ל שהצבא אכן הקים מחסומים כדי למנוע את הפרת הצו. הקים מחסומים אבל לא חסם כלומר לקח חלק בהפרת החוק. כי כל ילד יודע מבין שהכל "כאילו", כאילו יש מחסומים, כאילו מצייתים לחוק כאילו צה"ל מגן על כולם, כישלון מכוון של הצבא כמו בתקופת מסיק הזיתים שהוא חג העוקרים שמקדים בחודשיים את חג הנוטעים.
וא-פרופו – התמונה שבראש הטור הזה הגיעה בין כתיבת הטור לפירסום שלו: אנשים מ "רבנים למען זכויות אדם" הגיעו הבוקר לכפר בורין כדי לסייע לתושבי הכפר בחלקות הזיתים שלהם. חבורת טרוריסטים מהמאחז 'גבעת רונן' ירדו אל המקום, פוצצו את חבורת השמאלנים במכות רצח עם אלות ושרפו את מכוניתם. ארבעה בבית חולים. אף אחד לא נעצר. לא בכאילו – באמת.
מול אלה – העיסקה עם נתניהו. כל סצינת המשפט היא האם אמא של הכאילו: מאות פרקליטים ושוטרים עמלו אלפי שעות, לכאורה ללכת למשפט ולזכות בו אבל לכולם היה ברור שבסוף הדרך תופעל הקומבינה, עם אהרון ברק או בלי. אין משמעות לחוק ולהליך המשפט ובירור הצדק כפי שלא היתה שום משמעות להסכם הרוטציה בין נתניהו לגנץ, לחוק התקציב, להפרדת הרשויות. נתניהו לא טמבל ולכן בסוף העניין ייגמר בהנחת VIP , פרשנינו יהללו ולמחרת העורך ישלח כתב כעוס לתפוס על חם מתקין דודי שמש או גרז'ניק שמתפרנסים מהקומבינה. החוק חייב להישמר.
אין זה מקרה שמחצית ממצביעי הליכוד מתנגדים לקומבינה משום שהם מבינים שאם לא בית המשפט יקבע, לטוב או לרע, אפשר יהיה להכריז על סוף המשחק. העם רואה ושומע איך הם צייתו להוראות הקורונה, לשוויון בפני החוק, הוא גם רואה את מה שקרה היום ליד בורין וקולט את המסר. אין דין ואין דיין ולכן גם להם אין סיבה לציית לחוק. דובר צהל כבר יסביר.
הצילום: הרב אריק אשרמן היום בבורין. צילמה רבקה ויטנברג. והיה גם הסרט של שריפת המכונית שלו. תשפטו בעצמכם https://twitter.com/i/status/1484471348185505793