המרכז לנצחונות מתוקים

מפעם לפעם, ובעיקר בסוף השבוע הזה, דקה לפני שהילדים חוזרים לבית הספר, אנחנו כל כך רוצים להשתכנע שביום ראשון נקום בבוקר והעולם יהיה בדיוק כפי שעזבנו אותו לפני שנה: כל מה שנסגר ייפתח, כל מה שנבל יפרח, ביום רביעי נחליט שמחר אנחנו קופצים לסוף שבוע בפראג, אנחנו כל כך מתגעגעים לחנייה לטווח ארוך בבן-גוריון, נעשה מסיבת חינה ל 600 איש, או שניקח את הדברים ונעבור לגור בברלין או באדינבורו רק כי מתחשק. בספטמבר אולי נעבור לסיליקון וואלי, העולם פתוח, כלום לא השתנה, עוד שלושה ימים פותחים, הילדים בבית הספר, זהו, הכל כמו שהיה.
 
ניצחנו.
 
וכפי שקורה יותר מאשר מפעם לפעם מי שמוביל את הקו הזה של ניצחון בלעדי, מהיר ומוחלט, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. אנחנו לא סתם מנצחים, אנחנו המרכז העולמי לניצחונות מתוקים. כל כמה חודשים אנחנו עושים בחירות עם תמונות ניצחון, הפעם מנצחים על מלא.
 
 
ראינו. זאת הפעם הרביעית שמנסים. בשלוש הקודמות זה היה על ריק.
 
 
צריך להתפכח מהאשליה: אי אפשר יהיה לעבור כך סתם לברלין או לקנות בית באיטליה למרות שיש שם המון בתים שהתפנו אבל איך נוסעים לשם? עד שנוכל לנסוע זה יהיה אחרי המוטציה השוודית הישראלית או הצ'ילאנית, כזאת שהחיסון לא עובד עליה ובפייזר, שהם חברים שלנו, יוציאו עוד מודל, ועוד מודל, ובינתיים החשבונות ייערמו.
 
אתם בודאי אומרים- הוא שוב עושה לנו שחור על הנשמה, אז זהו, שלא, גם לי יש חלומות ורודים, גם אני הרוס על נצחונות מתוקים ואני אפילו חולם על עלייה של הפועל ירושלים לליגת העל. כפי שזה מסתמן עכשיו נצחונות לא יהיו. עצם ההישרדות תהיה ניצחון. שום דבר לא יחזיר את שנת הלימודים האבודה, שום נצחון מדומה לא יאחה משבר האמון הנורא בין העם למי שמנהל אותו, אין פלסתר שיכול לאחות את הגירעון המטורף, ואין תחבושת שתאגד קואליציה אחראית.
 
תסתכלו היטב בראיונות של ראש הממשלה: כמעט שאין יותר חיסנתי- קניתי- המצאתי- כולם התקשרו, רק מרירות גדולה, עלבון צורב, שוב עם ה 6000 מתים. מה שנשאר אלה נצחונות העתיד, אני אנצח באיראן, את ביידן, את נסראללה, אני מעצמה חסונה ומחסנת אבל אין לי תשובות לתלמידי כיתה ז' לגירעון או לתג מחיר. ניצחון על מלא? אין דבר כזה. מה שהיה לא יהיה. אולי פעם, לא עכשיו. עכשיו זאת הישרדות. איטית, בלי ניצחונות, אפורה וקשוחה.
והחיוך היחידי השבוע היו מסיבות הרחוב, הרגליים שרוקדות מעצמן, הנעורים. כל השאר קשה.
 
בתמונה: מניחים שטיח כחול לקראת ביקור ראש הממשלה. מרכז החיסונים בארנה בירושלים.