אני לא מצליח להבין

מפעם לפעם אני מגיע לנקודה שבה אני לא מבין יותר: זה רגע די מביך מפני שמי שמתיימר לכתוב בכל שבוע טור שנותן פרספקמיבה אחרת על מה שנלעז עד מוות לאורך כל השבוע, צריך להבין בכל, לפחות משפט אחד על כל דבר.

רק כדי שלא לצאת אידיוט.
השבוע אני מצטער להודיע בהכנעה שאני לא מבין: אני לא מבין בכלל את עניין בדיקות הקורונה. כלום. מבלי להסגיר את גילי אני יכול לומר שאתמול קיבלתי את החיסון הרביעי. היו שם עוד כמה מאות מהעדר שלי שלא מבינים כלום אבל אנחנו עדר: אומרים לנו אז אנחנו עושים. אני לא מבין איך הילדים שלי מבינים מי מהילדים שלהם יכול ללכת לבית הספר ולמה, ואיך הם הולכים להסתדר בכל הטירוף הזה. אני גם לא מבין אם אני צריך לעבור איזה בדיקה? ללכת לעמוד בתור? ברגל או במכונית? אם אני רוצה לנסוע לאנשהו- איך אני אדע אם אפשר? מי כאן אדום ומי סגול? והכיתה הירוקה – כבר כתומה? או לבנה? או מעופפת?
אחר כך ראיתי בחדשות איך עוצרים קבלן אחד שיש לו חובות של שני מיליארד שקל. בן אדם אחד שחייב שני מיליארד? איך אדם אחד חייב שני מיליארד? הרי מדובר בגנב שכבר ישב בבית הסוהר. מה יעשו לו? יעקלו לו את המכונית שבכלל רשומה על אשתו? מי האנשים שנרדמו כל כך עמוק שטיפוס כזה גונב מהם שני מיליארד? לא מבין.
אני גם לא מבין איך חברת אפל שווה שלושה טריליון דולר. שלושה טריליון זה בדיוק כפול מהתקציב של צרפת ושווה לתוצר הלאומי שלה ואני מדבר על מדינה של 67 מליון בני אדם שבונה דברים אופה בגטים ויש להם גבינות נהדרות. אתם מבינים? יופי לכם. אני גם לא מבין מה זה ביטקוין. אומרים שזה שווה וצריך לקנות אבל אני לא מבין מה זה, גם בחדשות שנמשכות כל ערב לאיזה ארבע חמש שעות לא מצליחים להסביר לי. לא מבין. אהבל.
אני לא מבין לאן נעלם תנ"ך נדיר שהנשיא פוטין נתן לראש הממשלה לשעבר נתניהו, מה, גרסו אותו? ייבשו בו פרחים? החזירו אותו לסופר במקום בקבוקים ריקים? אני לא מבין מה קורה במשפט זאדורוב, כל ערב מדווחים, על מה? מה המתח? האמא בעדו או נגדו? אני לא מבין איך מכבי תל אביב מפסידה להרצליה למרות שלא איכפת לי, אני לא מבין מה זאב אלקין אומר, הוא נראה דווקא איש נבון ועקשן, אבל אני לא מבין.
אני לא מבין איך אנשים נכנסים בראש צלול לפקק כל בוקר בידיעה שהם הולכים לשבת שעתיים במכונית, ובכלל – אני גם לא מבין מה פתאום עכשיו זה 2022 הרי לפני חמש דקות היתה שנת 2000 והוירוס היחידי אז היה הבאג 2000 ואת הבלוף ההוא דווקא הבנתי. אם מישהו מכם יודע הוא יכול להתקשר ולזכות בפרס בכפוף לתקנון.
גם את זה אני לא מבין.