חסינונת

מפעם לפעם, ובעיקר בימים האלה שבהם גורלות נחתכים, גם אני מבקש לעצמי חסינות  קטנה. לא חסינות- חסינות, דרמטית כמו כסא מפלט שיחלץ אותי ממטוס שצולל אל האדמה. לא. אני הרבה יותר צנוע. כל שאני מבקש הוא רק חסינונת, משהו סמלי, כדי שגם אני, האזרח הקטן, אהנה מהרוח הטובה המאחדת בימים אלה את כולנו, ימי צרה וצוקה שבהם מנהיגים מזיעים עושים מסיבות עיתונאים בלי עיתונאים בול בשמונה,  וישלח ברכה בכל מעשה ידינו ונאמר אמן.

 

וכפי שזה קורה יותר מאשר מפעם לפעם, כשאנחנו עומדים ערב עידן חדש של שיכחה וסליחה לכל מי שסרח, לקח, שכח להחזיר או סתם הפר אמונים, גם אני הכנתי לעצמי רשימה של כל הדברים שמהם אני מבקש שיחסנו אותי: ראשית אני מבקש חסינות מהשידור החי בכל הערוצים מאותו מקום בשעה שמונה בערב. אתם לא מוכרחים לשדר את הדבר הזה, ערוצים יקרים, גם לא את התגובה הרצינית והמרוחקת, שמגיעה מתוך צוללת דמיונית. עד היום, ראיתי אינספור אירועים דרמטיים בשמונה בערב, תמיד התכווצתי מול האיומים, שוב ושוב ושוב, זהו, מיציתי. אדוני הנשיא, אנא.

 

אני מבקש חסינות גם מסגל ואברמוביץ', מהפאנל, מפגוש את העיתונות, מאסי עזר, ומהדמעות של שופטי הקדם. אני מבקש חסינות מאמיר פרץ, מסתיו שפיר, מאופיר אקוניס, מדני רופ מסוף שבוע של געגוע. אני מבקש חסינות לנכדים שאצלם בכלא הבית ספרי מרביצים יהדות מכיוון אחד בלבד, ואני מבטיח שאם תעבירו אותם למעצר בית לא יהיה שבוע בלי נרות, קידוש, המוציא לחם, בליווי סיפור של פרשת השבוע. פרשת 'ויגש' השבוע, יוסף מוכר ביוקר את החיטה שאגר בזמנים טובים יותר. לא תתפסו אותי לא מוכן.

 

אני מבקש חסינות מהקשקשת על שתי מדינות לשני עמים ועל יהודית ודמוקרטית, חסינות מ'תג מחיר', שמישהו כבר יעיר את המשטרה והשב"כ ויגמור עם זה. אני מבקש חסינות מהחידות האלה באמצע השידור והפרצוף הרציני שאומר: שלחו וקבלו פרס. מתנת. חסינות מטקסי האשכבה הטלוויזיוניים של אותם בודדים מעולם הפשע שמתו מוות טבעי ובשיבה טובה, באיזה סטייל שהם רצחו אז. חסינות מהנוסטלגיה, חסינות מקבוצות הווטסאפ שאתה מוצא את עצמך בהן מבלי שביקשת, מההסתה.

 

אפשר לקרוא לכל חברי הכנסת לישיבה מיוחדת, אדוני היושב ראש כנסת נכבדה, במסגרת החסינות הכללית אנחנו מצרפים את הרשימה של יערי, תיקון לחוק החסינות הכללית תש"ף, אושר ברוב קולות, זהו רצון העם, וניפגש אחרי הבחירות בעוד חודשיים.

שבת שלום.