מדברים רק על מזג האוויר

יש שבועות שבהם צריך לדבר רק על מזג האוויר. מה אתה יכול לעשות מול מזג האוויר? אם תתעקש שלא לדבר עליו אתה עלול פתאום לדבר על דברים אחרים, שגם לגביהם אתה לא יכול לעשות דבר, ואז תרגיש רע, ומיואש, ושום טורנאדו לא יוציא אותך מזה.

 
אם תדבר רק על מזג האוויר, אין סיכוי שתיכשל בלשונך, ואז, בעתיד שיכול להיות יותר קרוב ממה שאתה מדמיין, תזכה בפרס, וכולם יאמרו שהפרס מגיע לך כי לא רק דיברת על מזג האוויר, אלא שאתה קולע לטעם הקהל ולצרכיו בצורה מרגשת ומיוחדת.

 
תגידו מה שתגידו – היה חם השבוע, וכל הביצים מתבשלות באותו סיר בצורה שווה וכולם מרוצים. אם הייתם שואלים את הביצים הן היו אומרות שהן כבר בחרו, בשביל מה צריך שוב בחירות שיעלו המון כסף וחבל, למרות שמי שהניח אותם על האש היה אחד שרצה בחירות וזה מבלבל, ולכן תמיד עדיף לדבר על מזג האוויר: הנה, כמו בכל שנה, ליד ים המלח מישהו הכין חביתה על מכסה מנוע של מכונית, ובפאריז הנערות והנערים התפשטו על גדות הסיין שזה מראה מלבב לעמוד האחרון.

 

לכן אני נצמד הפעם להחלטה שלי, לדבר רק על מזג האוויר: לא תשמעו ממני מילה על ארבעה רמטכ"לים, כמה אלופים וכמה עשרות תתי אלופים ואלופי משנה ועוד שדר טלוויזיה צמוד שמתנפלים על רב סרן במיל. אחד, והוא מפרפר אותם על האצבע הקטנה. מילה לא תשמעו. אפילו על עלילת הדם של האונס באותה עיירה מסתורית של חרדים אי שם בתחומי הממשל הצבאי השורר בגדה המערבית, אני לא אומר מילה, הסיפור כל כך מכאיב ומביש שמה שנשאר לך זה באמת לדבר רק על מזג האוויר ולכן אני אתרכז בו.

 
השבוע הייתי באיסלנד, האי שבמעלה האטלנטי בואך הקוטב, ושם לא היה כלל לילה, רק יום אחד ארוך, שמים מעוננים וגשם קל וכואב כמו בירושלים בדצמבר, והים הקודר הסתער על הארץ הריקה והזועפת בגליו השחורים. לפני שנסעתי לשם קראתי קצת על איסלנד, על המורשת הספרותית של האתוס האיסלנדי, ואף קראתי את הספר "גן עדן וגיהינום" של הסופר האיסלנדי יון קלמן סטפנסון, שרוח מקפיאה נושבת בין דפיו כמו גם אימת הים, וכל שהוא מדבר עליו הוא טעם החיים, הגיהינום שבאי הידיעה אם אתה חי או מת, ואהבת הספרים והשירה. באיסלנד בחרו לאחרונה ראשת ממשלה בת 41 לוחמת לשמירת איכות הסביבה והגנה על כדור הארץ מפני אלה שהפכו אותו לסיר בישול שאנשים קודחים בתוכו, והנה שוב הגעתי למזג האוויר, וכשאתה שם אף אחד לא יתרגז עליך או יאיים על חייך, גם אם לפעמים החום פשוט בלתי נסבל.
שבת שלום מויק, איסלנד.