גשם באמצע אוגוסט

מפעם לפעם אני חושב על הרגע שבו אתה הולך ברחוב החשוף ומתחיל לרדת גשם: במגע הראשון עם הטיפות הקרות אתה נרתע, מחפש מחסה, וכשאין כזה אתה ממשיך ללכת עוד מעט עד שאתה מסתגל לגשם, מזדקף, אומר לעצמך שזהו, מעכשיו אתה רטוב, ושום שבר ענן לא יפחיד אותך. מה זה בסך הכל, קצת מים, תתנגב כשתגיע.

הגשם הנוכחי הוא תקופת התחקירים: בוודאי שמתם לב לגשם שיורד בכל ערב באיזה ארבע חמש תוכניות טלוויזיה שונות שמטפטפות כך שאתה כבר לא זוכר ולא יודע: בגלידת החלב אין חלב, שני פרקים, בגבינה יש הורמונים, ביוגורט יש סוכר – תוכנית מיוחדת,  הלחם הלבן הוא דבק מאכל, העגבניות מרוססות, הצנוניות מושקות בביוב, אל תאכלו סלט, המושבים במטוסים צרים מִדַּי ארבעה פרקים עם צילומים בלעדיים,  התשלומים בחינוך החינם זה עושק, חלקי החילוף החדשים הם בעצם משומשים, ניצולי שואה רעבים, הדקלים מתייבשים ממחלה חשוכת מרפא, הרבנים בעפולה לא נותנים אישורי כשרות, בירדן אין מים, האבובים נתקעים חמישה פרקים, במלון בטבריה יש ג'וקים, אל תשתו מים מהברז ובבריכה אין מציל. בשבוע הבא, חמישה פרקים, אסור להשקיע בבנקים, ביום שבת הפגנה נגד הגשם תפיצו לכולם, ממחר סידרה של שלושה פרקים על הקצף בהפוך בבתי הקפה בתל אביב, עבודת מלצרות זאת עבדות בלי ביטוח, שלושה פרקים על חתונות לא חוקיות בלב הטבע, הקיבוצניקים חוזרים בארבעה פרקים, החופש לא נגמר השירותים באצטדיון הכדורגל סתומים. ארבעה פרקים, לא פחות.

ואז, כשמגיע הסיפור על סגנית השר פאינה קירשנבאום ועשרות הפקידים, המנכ"לים, ראשי העמותות, מאכערים, ובני משפחה שגנבו והעבירו ולקחו, זה נראה כאילו זה רק  המשך הטפטוף למרות שזה לגמרי לא: זה שבר גדול, השמים נפלו משום שפאינה קירשנבאום לא לבד: כל חבר כנסת מהקואליציה הזאת מקבל מהמדינה עשרים מיליון שקל לחלק על פי ראות עיניו שזה בעצם רישיון לגנוב – כסף, תמיכה, כוח פוליטי. אבל מה אתם רוצים מהם כשהאבובים נתקעים, והגלידה מזויפת, אז הטפטוף נמשך, מה העניין? ולכן גם כשעורך דינו של ראש הממשלה שותף (לכאורה, לכאורה) לגזירת קופונים לא חוקיים מעסקות ביטחוניות – זה זרזיף לא חשוב, וכשאיש המועצה לביטחון לאומי מעורב עד צוואר – זה המשך הטפטוף, והאלוף זה קצת גשם, ושר הפנים בחקירה ושר הרווחה זה טללי בוקר. לכל היותר הם יזכו בשעה אצל דרוקר ויאללה, תמשיכו, העננים מלאים בכל טוב והם דולפים לכיסים מובחרים, ואם זה לא מוצא חן בעיניכם אז תקנו מטריה.

בשבוע הבא ארבעה פרקים על החיים אחרי המוות עם גילויים חדשים. יש למה לחכות.